EHS French II/III

Please use this class page to get class notes, links, PDFs, labo work, and announcements.

French Textbooks:
Bien Dit 2 (Holt, Rinehart, and Wilson 2013) (French) http://go.hrw.com/gopages/wl-fr.html
     Username: pfrancais2
    Password:  v3p3f
Lesson Plan Outlines Below:
Language Guide: Readings
Green Mouse video & ws
Prononciation vid
QZ IQ below:
Conguemos Ch 6:2 vocab games
Conjuguemos Comparatif
Quizizz French Type in "French direct object pronouns." Jouez!
QZ Pratique (We took already.)

C'est le 31 octobre La Fête d'Halloween
Labo:
-----------
Révision de l'examen:
Le vocabulaire du chapitre 1:2 Qzlet games
-ER
mixed-ER, -IR, -RE Dormir, Partir, Sortir
C'est le 11 octobre
Révision du vocabulaire du Ch1:2 p 37
Duolingo Present Tense Verbs 2
QZ du vocab. à vendredi
----------------
Révision du vocabulaire du Ch1:1 p 37
Duolingo Open Topic 50 XP
(Recommended Être/Avoir, Adj 1, Adj 2...)
_______________________________
Labo d'Imparfait:
1) Read through the Lingolia Lesson, do activity, correct & write sentences. 2) Tex Interactif: Ch7 Read through the lesson, listen to the dialogues, & write out French sentences on w.s.
Labo: Tex Interactif: Réflechis Ch4 vids/practice
---------------------
Révision: Warm-up
Partitif:
  1. A. Je voudrais _________ yaourt et _______ bananes, sv.p
Rewrite the sentence & replace the food with the “en” pronoun.     
B.
     2. Il veut _____ pizza et  ____ lait.
B.
“Y” pronoun replaces location/thought/idea.
Rewrite the sentence using the “y” pronoun.
3. Je vais à Paris.  =

4. Nous aimons aller en vacances.=

Qs

Rewrite the sentence and make a ? with inversion (switch s + v).  

5. Nous allons en Floride.=

Extraordinaire: Now use the pronoun of location and rewrite the sentence & the question.

****************************************************************************  
Exam Review: Chapter 3 vocabulary (both sections on p113). Topics include: making & buying food. Recipes...What stores would you buy certain items at?  
Review pp.112, 113. Nos. 40-41  p102 Review grammar/usage of: Partitif (de la, du, des, de l') p86       Ex. Je voudrais du fromage, du pain et de la tarte.                                       Later on in our chapter, we learned to replace these food items "de" with the "en" pronoun to say some or of it.    Ex: J'en voudrais. (Now we just say some instead of cheese, bread or pie.)
"y" pronoun replaces location p88 "Il y a"p90. Using negatives with il y a   changes to il n'y a pas de/d'...
Later, we learned that you can add "en" pronoun to talk about some of an item. (Replaces "de" # or qty). Ex.  Il y'en a trois.   There are some, 3. (of that item) ???  Forming questions in 3 ways: Est-ce que...    .... + n'est-ce pas?    Inversion (Switch the S & V.)
Inversion Examples: Parlez-vous chinois?               
Ex: Parle-t-on chinois en Chine? (if 2 vowels next to each other after inverting the S &V)
Interrogatifs/Question words: p90      Where, when, how, what...                    They usually go in front, sometimes at the end. "Quoi" will typically go after the verb. Pourquoi (why) où (where), quand (when), comment (how), qui (who), combien/ de (how much/how many), que/ qu'est-ce que (what)...
Review "Exprimons- Nous" Dialogue pp 83, 85 95, 97.
Review of all the pronouns and their order p100.
3/7 Le Pronom < en > Slideshare  Read/notes pp98-100, 112. Nos. 29 et 31 p99.  Podcast w/ws1
3/6 Révision des interrogatif... + Duolingo (Present tense 1, Qs, 20XP)
3/1 Labo du shopping: Ma France Complete the ws with this lesson.

Le Labo le 19 février 2018.
p90 Notes No. 20. cahier
Regardez le Slideshare.
Quia practice
Vidéo (Making Qs in Inversion)
Quizlet Interrogatifs
Tex Interactif:
INTERROGATIVE CONSTRUCTIONS  introduction yes/no questionsest-ce que, n'est-ce pas questions with subject/verb inversion interrogative adjective quel (with exclamative usage) interrogative pronounsqui, qui est-ce que, qu'est-ce qui, qu'est-ce que interrogative pronoun lequel interrogative words

Le labo: le 5 février 2018
Duolingo
Le labo: le 7 février 2018
Les Recettes/Vidéos:

Paris Labo: View Parisian Monuments Slideshare.  Label your ws. Research 6 locations & add 4 sentences. (24)

Flooding in Paris  Update in Paris 360 Tour Eiffel   Plus d'Eiffel  Le Louvre: Virtual Awesome Louvre virtual

_____________________
Dialogue des directions
Intro: Set the stage or give background information about your city.
Describe it. Is it old, small, pretty, modern… What is the usual weather? Is it near the mountains,
by the lake, between two cities, by the beach…
Les prépositions: Les contractions (for locations)
devant- in front of de/ d’ =of, from, or possessive   Use for city/ proper names. sur- on de la rue    (fem)
dans- in du              (masc)
derrière- behind de l’      (vowel or h)
autour- around des            (plural)
au coin de la rue à  = in, at, to       Use for city names. Ex: Je vais à Paris.
=at the corner of the street à la    (fem)             Nous allons à la gare du nord.
Specials:  de/d’ au      (masc)        Nous prenons le déjeuner au café.
À côté de/d’ -next to à l’      (vowel or h)   Tu vas à l’ hôtel de ville aujourd’hui.
près de/d’-close aux     (plural)         
tout près-very close
en face de/d’- opposite/facing
--          Check form:   Commands/Imperatif: Tu, Nous, Vous
À gauche  (de)  = to the left of…   Tournez à gauche à...            Turn left at...
À droite     (de)  = to the right of… Suivez la rue Charles…         Follow Ch street     
Au coin      (de)  = at the corner of...               Prenez la rue des pommes    Take...
Tout droit = straight ahead Continez sur l’avenue…         Continue on...
Arrêtez devant la Tour Eiffel.  Stop in front of...
Verb tenses:
May use the imparfait for background information if desired, otherwise stay with the present and
Near future proche(Aller+ verb exp) tenses.
Dialogue/Plan your story...
Où/ Where?
Qu’est-ce que vous faites?  What are you doing?
Où allez-vous?Where are you going?      (Visit/ go to 4-5 locations in the dialogue)
Avec qui?  With whom?    (mon ami/ amie, ma copine, mon copain, ma soeur, mon frère)  
Les directions cardinaux:
au nord      à l’ouest       au nord-est
au sud        à l’est          au sud-ouest
Intro Ideas:   Make it your own.
-Ma ville est situé dans le nord-est du pays. Elle est près de mer Atlantique. C’est jolie et belle.
-J’habite dans une petite, belle ville. Elle est entre Marseille et Paris. D’habitude, il faisait beau.
Aujourd’ hui  je rencontre une amie.  Elle me rencontre pour rendre une visite.
Transitions/Extras:
D’abord= first of all Puis= then      au deuxième feu=at the 2nd light
Au Premier  En premiere...first Et puis- and then..
Ensuite- next      Enfin- at last
Les Verbes/Recommended Verbs to use:  Conjugate appropriately.
Aller Rencontrer-to meet
Prendre Rendre visite avec quelqu'un     Change to their name.
Suivre-to follow Sortir - to go out with ppl/ get out of locations la sortie= exit
Tourner Traverser-to cross
Continuer
______________________________________________________________________
Ma France…             "Ma Ville" French city assignment doc due 5/12 :)
Image: une ville
1. Les endroits/ locations… (Read through slides, go into #1 & 9)  Do today 5/3!


Les Directions!


Une itineraire/Getting around…

Easy French Itineraire  (real dialogue)


Unité:

BBC: Ma France  Part 1 Les Directions   

BBC Ma France   Part 2  Start at 3:32 La famille qui parle les langues...

BBC Ma France  Part 3 Shopping/ Au marché

BBC link        Dialogue

Je parle trois langues

Je parle un petit peu espagnol

Ça s'écrit comment ?

How to say which languages you speak

Je parle ...français, anglais, italien.

I speak...French, English, Italian

Je parle portugais.

I speak Portuguese

Vous parlez anglais ?

Do you speak English?

If you speak a language well, say je parle bien, fluently is couramment and if you speak just a little, say je parle un petit peu.

If you want a word spelled out say Ça s'écrit comment ? (how is that written?). The verb écrire means 'to write' and here it is turned into a reflexive verb, so the phrase literally means 'how does that write itself?' You might also want to ask how something is pronounced: Ça se prononce comment ?

To ask what something means, use the expression Ça veut dire quoi ?

Ça veut dire quoi, couramment ? What does "couramment" mean?

Je parle trois langues assez bien

I speak three languages quite well

L'anglais, c'est ma langue natale/maternelle

English is my native language

Parlez-vous anglais ?

Do you speak English?

Note: Please check out the main page for Le Petit Chaperon Rouge... format.
1. Révision:
-Corrigez  la feuille de Lingolia (Correct ws online.)
- 10 Slideshare Qs (On the last slide)
2. Révision du Ch 6:1:   L’examen demain/ Test tomorrow!
Review book and take down some notes.
Les souvenirs d’enfance/Childhood memories/ activities:
-Le vocabulaire du Ch 6:1 p225   et   les  expressions pp195,197
-Imparfait formation/usage p198
-Imparfait vs Passé Composé p200 (Review pp. 58, 60, R44, 46, 48)
-Adverbes p202

Note: Bien Dit hw= No. 18 p202 (completed on Tues.)
Plus (at home review) Bien Dit Online Tests/Slideshares on main link..
Révision du passe compose
Slideshare: PC encore
Slideshare #1 Imparfait
                  #2 Imparfait
*Dialogue  (80 Dialogues)
_____________

Labo de 6 février 2017
slide_3.jpg

Au Labo:Quel, Quelle, Quels, Quelles

-Lecon des videos Feuille de pratique/ws #1)
-Tex Interactif  (Dialogue/ feuille#2)
-Quelle interactif ( QUIA fill-in ws#3)
- Ce, cet, cette, ces (FLE online practice not ws)
3107839_orig.jpg

Le français II: Révision
:) Bien Dit online book videos & online chapter tests :)
Le vocabulaire du Ch1:  Quizlet A            Quizlet B
Les verbes- ER, -RE, -IR (Flashcards review of present tense)
Le vocab. du Ch 2:1 Quizlet
Le vocab. du Ch 2:2 Quizlet
Le vocab. du Ch 3:1 Quizlet
--
Les objets directs (DO) Slideshare
Le passé composé (avoir)  Slideshare
Le passé  composé  (être) Slideshare A   Slideshare B (student pres*)
Les expression négatifs Slideshare
La Lecture A/ Reading A:
Directions: Read this holiday vacation advertisement and then decide whether each of the statements that follow is a) vrai, b) faux, or c) on ne le sait pas.
Passez vos vacances de Noël dans les Alpes! Nous avons tout ce qu’il vous faut, soyez nos invités. Il y a même un sapin de Noël avec de belles décorations qui vous attend dans la salle de séjour de votre appartement. Il vous faut des cadeaux? Le marché en est plein. Vous pouvez y trouver quelque chose de pas trop cher pour chaque personne de la famille. Vous voulez une bûche de Noël? Nos pâtisseries en ont de très bonnes. Nous avons aussi les meilleurs chocolats de la France. Nos restaurants sont très bons et ils vous offrent d’excellents réveillons. Il y a aussi un bal populaire sur la place principale. Venez faire la fête avec nous! _____ 1. Cette annonce va sortir dans les magazines en janvier. _____ 2. Les appartements ont de belles décorations. _____ 3. On trouve des cadeaux de Noël au marché en ville. _____ 4. On peut acheter une bûche de Noël et des chocolats.
_____ 5. Il est possible d’aller danser et faire la fête sur la place principale.
La Lecture B/ Reading B:
Directions: Read the following conversation and then decide whether each of the statements that follow is a) probable or b) pas probable. Anne Maman, tu peux m’aider à préparer les amuse-gueules? Maman Pas maintenant. Je dois d’abord téléphoner à ton père. Il est six heures et il n’est pas encore rentré. Anne S’il te plaît, maman. Les invités vont bientôt arriver et je fais encore le ménage. Antoine n’a rien rangé. Il ne fait jamais rien! Maman Bon, je vais l’appeler. Antoine, viens ici! Il faut aider ta sœur. Antoine Mais maman, je l’ai déjà aidée. J’ai choisi la musique et mon costume! _____ 6. La fête qu’Anne organise est une soirée costumée. _____ 7. En général, le père d’Anne rentre à la maison après six heures. _____ 8. Anne pense qu’elle n’a pas le temps de tout préparer pour sa boum sans l’aide de sa mère. _____ 9. Antoine va aider Anne parce qu’il aime bien faire la poussière. _____ 10. Anne trouve que son frère est un bon assistant.
La Lecture C/ Reading C:
Des conseils pour les fêtes (party & holiday planning advice) 1) Tes amis sont très généreux cette année. Tu reçois beaucoup de cadeaux. Qu’est ce que tu vas faire avec tous ces bonbons, ces tee-shirts et ces livres? Pourquoi tu ne les offres pas à un autre ami qui a moins de choses? Si tu fais ça, il est certain que ton ami va être content. 2) Il te faut de nouvelles décorations pour le sapin. Mais tu n’a pas assez d’argent. Que fais-tu? Une bonne idée est de recycler les cartes de vœux de l’année dernière. Tu peux utiliser les images des cartes pour décorer ton sapin.
Directions: Read the article and then decide whether each statement that follows refers to
a) the first piece of advice, b) the second piece of advice, or c) neither. _____ 1. Il faut toujours remercier les amis qui t’offrent des cadeaux. _____ 2. Il n’est pas nécessaire de beaucoup acheter pour célébrer les fêtes. _____ 3. Il est important de penser aux autres. _____ 4. Il est possible d’utiliser les choses qu’on a déjà pour passer une bonne fête.
La Lecture D: Reading D
Directions: Read the conversation and then decide whether Sophie’s mother would a) agree or b) disagree with each of the statements that follow, or c) there is not enough information to know what she would think. Maman Nous n’avons pas beaucoup de temps; alors, va au rayon de fruits (fruit dept/section) et achète des fraises. J’en ai besoin pour faire de la confiture. Sophie Combien t’en faut-il? Maman Il m’en faut cinq kilos environ, et je les veux bien mûres (very ripe). Voilà un sac en papier. Je n’aime pas les sacs en plastique. Sophie Oui, maman. Je vais les y mettre, comme tu veux. Ce sera tout? Maman Non, après, va chercher une douzaine d’œufs et deux bouteilles (bottles) d’eau. Je vais chercher du bœuf. Je t’attends à la caisse (cashier/check-out counter). _____ 1. Il faut aller au supermarché si on n’a pas beaucoup de temps pour faire les courses. _____ 2. Pour faire de la confiture, les fruits ne doivent pas être trop mûrs. _____ 3. Les sacs en plastique sont bien pour rapporter les choses à la maison. _____ 4. Il ne faut pas manger de viande ni d’autres produits animaux. _____ 5. Sophie est sympa et très responsable; elle aide beaucoup sa mère.
La Lecture/ Reading E
Lisons /Directions: Read the conversation between Paul and Sophie and decide whether each of the statements that follows is:  A) vrai or B) faux.
Paul Ça te dit d’aller au café?
Sophie Non, je n’ai pas le temps. Je joue du piano cet après-midi.
Paul Est-ce que tu joues bien?
Sophie Oui, assez bien. Je joue quatre ou cinq fois par semaine.
Paul Moi, je joue rarement du piano. Mais je joue de la guitare tous        
les week-ends avec des copains. Tu joues du piano le vendredi?
Sophie Oui, mais je finis à cinq heures.
Paul Tu veux aller au cinéma vendredi?
Sophie Pourquoi pas? Je descends de l’autobus devant chez moi à cinq heures et demie.
Nous partons à six heures? Allons-y.
_____1. Sophie et Paul partent pour le café.
_____2. Sophie joue souvent du piano.
_____3. Paul n’aime pas la musique.
_____4. Paul joue de la batterie et de la guitare.
_____5. Paul et Sophie sortent au cinéma vendredi.

La Lecture F/Reading
Directions: Read Jean’s e-mail to Pierre about the party he went to last night and decide whether each statement that follows is A) vrai or B) faux.
Pierre, tu n’as rien manqué hier soir. Rien n’est allé normalement. D’abord, quand je suis sorti, il a commencé à pleuvoir. Il a plu toute la nuit! Alors, je suis arrivé à la fête de Jacques en retard. Tu sais que je n’arrive jamais en retard! La fête a été horrible. Jacques a oublié de préparer des amuse-gueules et il n’a pas acheté de boissons. Personne n’a dansé. On m’a dit que les copains ne dansent plus parce que ce n’est pas cool. Moi, je dis que c’est jouer à des jeux vidéo en groupe qui n’est pas cool! Comme tu vois, j’ai passé une nuit ennuyeuse. J’avais faim et soif! J’espère que nous n’allons pas passer un week-end comme ça la semaine prochaine,  Jean.
_____ 1. Jean a passé une très bonne soirée.
_____ 2. Jean aime danser.
_____ 3. Jean a bu beaucoup de café.
_____ 4. Jean et Pierre vont faire quelque chose ensemble.

Finale: 
Salut! Je m’appelle Janine et j’ai seize ans. J’habite à Paris. J’ai les cheveux
blonds et les yeux verts. Je suis mince et assez petite. Je suis aussi sympa,
intelligente et un peu sérieuse. J’aime étudier et j’adore les animaux. J’ai un
beau chat noir qui s’appelle Zouzou. Ma famille a aussi deux grands chiens,
Coquin et Fifi, et un petit chien qui s’appelle Bichon. Je n’aime pas
beaucoup le sport. Tu parles français, anglais ou allemand? Écris-moi. C’est
bien d’avoir de nouveaux copains!
_____ 1. Janine a quel âge?
 a. 17 ans b. 16 ans c. 15 ans d. 14 ans
_____ 2. Le chat, comment s’appelle-t-il?
 a. Coquin b. Fifi c. Zouzou d. Bichon
_____ 3. Elle est comment, Janine?
 a. grande et mince c. blonde et grande
 b. mince et brune d. petite et blonde
_____ 4. Comment est sa personnalité?
 a. pénible b. sportive c. timide d. intellectuelle
_____ 5. Qu’est-ce qu’elle aime beaucoup?
 a. le sport b. voyager c. aller au café d. les chats et les chiens 
La Recette:
Task: Can you read French recipe, answer questions and/or fill in the missing
words?
_________________________________
C'est le 18 novembre 2016.

1. Révision (Pronoms OD)     
    A. Feuille/ws notes
    B.  Les jeux des cartes (group flashcard activity)
    C.  QZ Pratique   DO pronoun QZ on Mon!
3. Labo:  Click on links for study games below.
Quizlet Vocab (QZ Tues before Thanksgiving)
Conjuguemos (Vocab games)
Jeopardy with DO pronouns
DO Practice (interactif)
lundi, C'est le 24 octobre 2016.
1. Intro: Chantez “Alouette”
2. Révison p 22
- Chart/Fiche          
-Vidéo
3.  No. 27  (5 phrases)
4.   Feuille de pratique


C'est mardi, le 25 octobre 2016.
1. Warm-up: French Expressions
2. Ecoutons: Tex Interactif  #1 et faites la feuille Tex #2
3. Révison:
French II Labo C’est le 20 octobre.
Username:
Password:
pfrancais2
       or
pfrancais21   
                   
v3p3f
   or          
f5x6u
Class Objectives:  (Write out or do online.)
1. Log into the online French 2 textbook “Bien Dit”. Use passwords.
2. Click on Premium tab to the far right.
3. Click on the French Reader.  #3: Chanson de la Seine=assignment
4. Click, read, listen to audio for all sections:  Avant, Lecture, Après.
Add notes to French cahier to show evidence for online lesson or do
a print-out if ABS.
4. Extension: Blog links, Duolingo, or French language guide.com


C'est le 13 octobre 2016.                L'examen à vendredi. Test Friday. 
1. Révision
-QZ?
-Finissez le pqt. 
2. Labo links:
Quizlet #1: Avoir Expressions    Quizlet #2 (Ch Vocab)        
Avoir Expressions Slideshare
Jeopardy             Euromillionaire
Lingolia: (Interactive lessons- Adj...)
Duolingo: 
-Review Adjectifs (Nouveaux, Beaux, Vieux forms...)
-La famille
-Être/Avoir
-Quel temps fait-il? La Météo
C'est le 5 octobre.
  1. QZ
  2. Faites les feuilles (Crossword & Tex ws)
    1. C'est mercredi, le 6 octobre.
      LABO cont...
      1. Jeopardy Euromillionaire
                  Pixar Sautez-Mouton vidéo              
______________________________________________________________________
routine.jpg

C’est la Vie!                               
French II Presentation    
Un Project
Part of your French presentation/written exam will incorporate all your French vocabulary thus far with a particular focus on your daily routine and maladies.
Refer to Ch5 Exprimons-Nous sections, p.160, p171, p189, and previous chapters for review.
Présentation:   PPT, Google Slideshow, StoryBird, Comic book Creator, Poster board...
ComicBook Creator (6 slides min)
StoryBoardThat (manipulate characters/backgrounds/ dial. bubbles/ add furniture...)
Sujets: La routine quotidienne/ Ma Routine
            Les Maladies
Objectifs:
  • Use French reflexive verbs to tell a story.
  • 8 à 10 carres/ 8-10 story squares or slides
  • 15 à20 phrases/ 15-20 sentences
  • French transitions/time expressions
Important:
There should be sufficient depth yet creativity added to the story.
Must review and edit writing in advance with teacher to see writing process.
Due by next Weds, June 2nd.
_______________________________________________
emc2.gifNom:___________________________ Heure:_____  Due before test!
French II Study Guide:  Chapitre 4           
Carefully completed Study Guide = Ex Cr. Grade
Topics:
I. Le Vocabulaire p149
A. Fill in the vocab. word in the French sentence.
B. Label computer schematic (computer parts).
          
Ex #1 Catherine et Matthieu sont dans la ___________. Catherine travaille sur un ordinateur et Matthieu utilise l’_______________  pour imprimer des documents.
Ex #2 Sandrine parle avec Madame Dreyfus, l’____________, parce qu’elle a mal à la   
tête. Elle est à l’_________ Sa mère va venir au lycée pour la chercher.
II. Les Verbes: Recevoir p126, Suivre p134, Ouvrir p.138 and all on p148.
Directions: Fill-in the conjugation charts.
Recevoir = Suivre=
Je    Vous Je Vous
Tu    Nous Tu Nous
Il, elle, on    Ils, Elles Il, elle, on           Ils, Elles
Past Participle=  reçu Past Participle=  
________________________   _______________________________
Passé Composé =                Passé Composé=
J’ai reçu, tu as reçu, il/elle/on a reçu   J’ai_______, __________, _________
Nous recevons, vous recevez, ___________  , ______________
ils, elles reçoivent ___________________
________________________________________________________________
Ouvrir= Passé Composé =
Je Vous J’ai ouvert, tu as ouvert,__________
Tu Nous ____________, _____________
Il, elle, on Ils, Elles ________________________
Past Participle=
________________________________________________________________________
III. Translate the following expressions:
    Quelqu’un,  Quelque chose            =    
    Ne… personne  or  Personne ne…     =
    Ne… rien             or  Rien ne…               =
    Ne… que                                                =
Do Dialogue fill-in with expressions from above.
1. Je vois __________________ dans le CDI. C’est un homme.
2. Je ________________ vois____________ des livres.
3. Mais si, il y a un homme qui fait _____________.
4. Monsieur, Qu’est-ce que vous faites?
5. Je ____________ fais ___________.
6. Je suis documentaliste et je ferme le CDI. Qu’est-ce que vous faites?
7. _____________   _______________ doit être dans le CDI à cette heure-ci!
IV. Dialogue: Exprimons-Nous p. 119, p121, p133
V. Using Object Pronouns in Past tense
jeudi, le 11 février 2016
Au Labo:
A. Podcast Lesson: Clique sur Réserver au Restaurant
B. PDF/ Fill in this w.s. as you listen. 
C. Duolingo: Work towards the goals to complete Food Unit.
Les Félicitations pour le travail de classe :)
Congrats- over 50% of French 2 students completed the unit!
lundi, le 1ère février 2016
1. Bien Dit Interactive Reader Lesson:
A. Sign into our Bien Dit 2 online book.
B. Click on Premium Tab.
C. Click on Interactive Reader & do all the sections, activities & Qs.
Avant (Before) Lecture (Reading) Après (After)
2. Cahier: Add summary to notebook: Au Supermarché, notes, and Qs for check up.
4. Plus...Duolingo Update/Merge Go beyond 50 XP in Sem. 2 !
C'est lundi, le 10 janvier 2016.
1. Warm-up: Phrases
Translate to the Passé Composé
I danced.=
You sang.=
We took/had dinner. =
She drank hot chocolate.=
He ate snails.=
2. Revision: Être basic chart...
3. Être avec le Passé Composé
-Fiche/chart  
-Dessinez une maison d’ Être.
4. Les devoirs/HW:
No. 32 p60 et faites p22 dans le cahier de grammaire.
C'est mardi, le 11 janvier 2016.
1. Intro:Slideshare:
2. Dr & Mrs. Vandertramp vid
3. Corrigez p23 dans le cahier de gramm.   
4. Faites Nos. 33 et 34 p 61
5. Les devoirs/HW:Tex interactif ws
Extension: PC Study Vidéo
(Avoir et Être au passé composé)
lundi, le 14 décembre
1. Warm-up: Lisez une histoire: 
"Pierre et Monsieur Bonhomme de Neige"
2. Écrivez avec "Storybird."  Continue writing your French stories. French story presentations begin 12/17/15. 
mercredi à vendredi le 9 à 11 décembre 
Labo:
1. Student Storybird Tutorial Vid  
Check out the StoryBird Page with more info.
2. Écrivez avec StoryBird...
Important: Use the French you know, use your references wisely such as: Your Bien Dit book, dictionaries (in class or online), Word Reference.com, Typeit.org, Reverso, LinguaAbsorb:Verb Help, Conjunctions, & read children's books (numerous languages).
Not Authentic Writing:
Don't paste from translators or Google Translate. You're cheating yourself and not trying to really write. Show your work in your French cahier/notebook to show your Pre-write notes, make French word banks of expressions... Collaborate with your teacher and classmates. Graded for the process, progress, effort in addition to the final product.  Think French. Pensez le français :)
Introduction of story:     
Tip:Although your intro phrase may be in the imparfait try to stay in the present tense for now.)
Il était une fois- Once upon a time
Il y a - There is/are           Il y avait- There was...                Voilà /voici...
C'est-  It is                        C'était- There was...                 
Use simple transitions & conjunctions.
D'abord- first   
puis- then   
et= and     et puis= and then
ou=or   
parce que/ parce qu' = because    car= because/ for
Finalement/ Enfin= Finally, At last
La fin= the end
_______________________________
Assignment: Task= Write a French Picture Book.     Presentations Due Thurs. 12/17.
Theme- Related to Ch2 p73 or celebrations/ holidays...
Title slide Exemple: Les Ours Polaires par Marc
Grammaire:
Basic verbs: -ER, être, avoir, aller, faire,
Key Verbs: Offrir, donner, acheter, inviter...
Direct Objects & DO pronouns
Indirect Objects & IO pronouns
Vocabulaire:
Expressions French I-II through Ch2:2
Content: 4-5 phrases/sentences per slide or 20 sentences
Dialogue includes tag lines & line spacing.    "Dépêchez vous!" Elle a dit.  =Hurry up! She said.
5+ slides with graphics
mardi, le 8 décembre
  1. Finish up French w.b./cahier de grammaire- p17 et cahier d'activité p12. Self-check your h.w. with the Bien Dit online book.  
  2. Write Ch2:2 Vocabulaire p73 in your notebook/cahier.
3. Click on the StoryBird Tab on our French Eskymos blog, follow the directions & get started writing animated stories. Use your class access code to get in :) These stories could become Christmas presents!  Sign-up: https://storybird.com/accounts/signup/? 
A. Sign-up & Join our class under "YOU" tab. Use Access Code.
B. Browse art & find some art.
C. CREATE: Start playing around w/ images and imagine your storyline.
Notes:
+ Adds slides - Deletes slides Drag & drop images as you like. Save.
May be limited to the library of images, so choose wisely.
D. CAHIER Notes: Write down what Pre-Write notes. Art work ideas, characters, add story ideas,
write down plot line... Make a word bank of French words/verbs... 
Important: REMEMBER Ch2 p73 needs to be incorporated and using DO & IO pronouns.
E. Start Writing/ Keep notes in cahier to show process.
lundi, le 30 novembre  
1. Révision en groupe: No. 8 p.47.
Exemples:
La foule regarde les feux d’artifice.  La foule les regarde.
Je donne un cadeau. Je le donne.
Elle offre un cadeau. Elle l’offre.
2. Offrir: to offer
  1. Fiche/Chart p. 50.
  2. Faites No. 16 p 50
     C. Cahier de grammaire p.18.
mardi, le 1ere décembre
  1. Révision des pronoms directs et Offrir.
  2. Corrigez le cahier de gramm. p18. (workbook w.s.)
  3. QZ pratique (open-note quiz using DO pronouns)
mercredi,  le 2 décembre
Révision  “Aller et les pronoms directs”  Take notes.
  1. Aller - to go + another verb= Futur Proche- Near Futur
    Je   vais Nous  allons
    Tu vas Vous  allez
    Il, elle, on va Ils, elles  vont
    Exemples:
    Je vais danser ce soir.=  I am going to dance tonight.
    Je vais voir un film au cinéma demain. =
    I am going to see a film at the movie theatre tomorrow.
    1. Je vais acheter les cadeaux pour Noël.
    Je vais les acheter pour Noël.
    2. Nous allons offrir les biscuits.
    Nous allons les offrir.
    3. Je vais acheter un hamburger.
    Je vais l’ acheter.
    4. Je vais vendre ma voiture.
    Je vais la vendre.
    5. Paul et Anne vont vendre leur maison (f).
    Paul et Anne vont la vendre.
    En classe: Faites la feuille practique.
  2. Les devoirs: Take home QZ/w.s. “Leçon 15 DO QZ”
jeudi, le 3 décembre
Avancé: Try this online QZ for advanced learners or those who are brave :)
  1. QZ des pronoms et Offrir
  2. Les object indirects p.48
  • Leçon/ Slideshow notes
  • Vidéo
  • Nos. 10, 12, 13 p 49.
     3. Les devoirs/H.W: Cahier de grammaire p.17
vendredi, le 4 décembre
__________________________
mercredi, le 18 novembre 2015
Labo:
A. Online Book Lesson
-Log into our Bien Dit book above w/ passwords...
-Click on the Premium Tab.
-Click on the French Interactive Reader.
-Choose  #3 "Chanson de la Seine." 
-Do the lesson in three parts: Avant, LectureAprès. In the "Avant, "read the background 
& do the warm-up activity on the sidebar. Then do the "Lecture" listen to the poem, click on the vocab./lightbulb/ glossary tools, finally answer the "Après" Qs in your notebook/Cahier.
B. Duolingo Merge: Go into your class. (Use your class code to join.)
Sign into:      3rd hr Fr 2      5th hr Fr 2       
mardi, le 17 novembre 2015
1. les actualités du monde 
2. Pratiquez le vocab.p73
3. Dialogue p45.
4. Corrigez les devoirs pp 13à14 et p. 11 cahier (wb)

  
lundi, le 16 novembre 2015
1. Les actualités du Monde_ (Versailles Summit) NPR Vid
2. Corrigez pp.13 à 14 dans le cahier de gram/w.b.
3. Labo: Duolingo Account
C’est le 12 novembre 2015.
Classe:
  1. Finissez pp 13-14 (cahier de grammaire)
  2. Ecrivez le vocab. dans le cahier/notebook p69 Ch2:1
Labo:  
  1. Duolingo Language Program

FR 2 Labo: Révision PDF
Directions: Take the 2 Online tests.
Log into book, Click the pull-down tab for Ch1, then click Student Resources & 
then Take the 2 online tests, put answers on print-out.
Chapter Self-Test: Sections A/B Qs #1-16

Cumulative Test: Qs #1-10

II. Interactif:


                            Euromillionaire


partir  'to leave'
je pars
nous partons
tu pars
vous partez
il/elle/on part
ils/elles partent

sortir  'to exit, go out'
je sors
nous sortons
tu sors
vous sortez
il/elle/on sort
ils/elles sortent

dormir  'to sleep'
je dors
nous dormons
tu dors
vous dormez
il/elle/on dort
ils/elles dorment

III. Vocabulaire:
Quizlet (Flashcards & Games)


mardi, le 27 octobre 2015
  1. Une Révision du vocabulaire p.19.
  2. Corrigez les devoirs: Nos 22-24 p20 et p7 cahier de grammaire.
  3. Practiquez “Entre les amis” French slang p.20.
  4. En Groupe: Faites p.8 No. 18 dans le cahier de vocabulaire.
  5. Rendez les examens...
lundi, le 26 octobre 2015 
1. French 2 Make-up tests will be tomorrow (Tuesday) le 27 octobre.
2. Online book: Students are to read pp.18-19 and Add table to their notes.
Click on the dialogues and/or practice the dialogues in tables.
3. Do Ex. Nos 22-24 p20.  Write Vocab. #2 into cahier if did not already  p35 or 37.
4. Do p. 7 in cahier de grammaire.
vendredi, le 22 octobre 2015
1. Révision Qs/ Collect Study Guide Pkts.
2. Test/L'examen
jeudi, le 23 octobre 2015
I. Au Labo de Révision: Review Lab
L'examen à vendredi -Test Friday-
  1. Listening exercise for the placement of adjectives.
           Regroup words online.
  1. Listening exercise for irregular (BANGS) adjectives.
__________________________________________________________________________
II. Etudiez/Study Points
  1. Le vocabulaire p 37 Ch 1:1  (Describing family members…)  Click on links.
  1. Verbes:  Être - to be     vs.    Avoir- to have p.10.    French Facile Videos
Être= ________
Je ______ (I am) Nous    ______   (We are/ “Us”)
Tu ______ (You are (singular) Vous    ______   (You are (formal/plural)
Il, elle, on _____ (He, She, One is) Ils, elles  ______  (They are)
Avoir = __________
Je _______ ( I have) Nous   ______ (We have/ “Us”)
Tu _______( You have) Vous   ______ (You have (formal/plural)
Il, elle, on _____(He, She, One has) Ils, elles  ______  (They have)
Exercise: Choisissez entre 'être' ou 'avoir' et conjuguez. Choose the correct conjugation.
May refer to French Facile  to correct your answers.
1. Je ______________________________ dans ma chambre pour réviser mes leçons.
2. Elle ______________________________ des amis qu'elle voit tous les jours.
3. Nous ______________________________ toujours en retard au cours de gymnastique.
4. Nous ______________________________ un cours de chant tous les jeudis.
5. On n'______________________________ jamais content de se faire disputer.
6. Vous ______________________________ en vacances au Portugal depuis un mois déjà !
7. Est-ce que tu ______________________________ tes affaires aujourd'hui ? demande le professeur.
8. Mes parents ne ______________________________ pas d'accord pour que je sorte la nuit.
9. Vous ______________________________ un pantalon trop grand pour vous.
10. Tu ______________________________ souvent absente cette année, méfie-toi!
C. Adjectifs:  Agreement pp 5-7.
D. Adjectifs Possessifs    Video         
E. Adjectifs which precede the noun BANGS  & irregulars
adjectifs_poss_fr_p-0.png
Exercise #1:  From the video link above.
Mary’s book (hers) = ______________    (another way of course = le livre de Mary)
Peter’s car  (his)=    ______________
Mary’s books (hers) = ______________
Peter’s cars = ______________
Exercise #2 : Write in the correct form from the  possessive adjectives on the right.
0001.png
_________________________________________
1. Révision:
Collected “Ma Famille” 2 w.s.
Notes on h.w. (Some needed to be corrected.)
--Make sure that you used complete sentences in French & English.
--Make sure that your adjectives agree.
Ex. J’ai deux trousses rouges.
2. Commencez le projet  “Ma famille et mes amis”
  • Make a 7 circle diagram with you in the center
on the back of your w.s.
  • Start labeling by their names: Mon copain, ma soeur…
  • Write down some French descriptions using Ch vocabulary p. R9 et p37 on the w.s. & in cahier.
  • May view tutorials on Prezi or this link.  
  • Title your presentation in French  
        “Mes amis et moi” par Jean Renault
         “Ma famille et mes amis” par Sally Jones
  • Start to add circle graphics... text… images...
__________________________________________________________________________________
le-petit-chaperon-rouge-810773.jpgNom:____________________  Date:________ Fr II
Labo: Le Petit Chaperon Rouge
A) Regardez le dessin animé: Le Petit Chaperon Rouge
Les Scènes
Pick 3 scenes and write down the sentence/dialogue. Then translate its meaning. How does it compare to the original story?
\
Slide #___  :___________________________________________
Translation:
Slide #___  :___________________________________________
Translation:
Slide #___  :___________________________________________
Translation:
L’Imparfait ou le Passé Composé
B) Slideshare                      Ressources: Verbix Conjugateur
                                                              Conjugation tool
C)Lisez l’histoire et ecrivez la forme d’imparfait.
1. __________ 13.__________ 25.__________
2. __________ 14.__________ 26.__________
3. __________ 15.__________ 27.__________
4. __________ 16.__________ 28.__________
5. __________ 17.__________ 29.__________
6. __________ 18.__________ 30.__________
7. __________ 19.__________ 31.__________
8. __________ 20.__________ 32.__________
9. __________ 21.__________ 33.__________
10.__________ 22.__________ 34.__________
11.__________ 23.__________ 35.__________
12.__________ 24.__________ 36.__________
----- Last slides= #58 _____________